Universitetsbruden !

Nu var det ett tag sen jag skrev här! Har verkligen inte haft tid, och har det egentligen inte nu heller.. Jag måste börja att be om ursäkt för att jag inte hunnit läsa alla andras bloggar. Som de flesta vet så har jag börjat studera på Karlstad universitet, så mellan allt pendlande, plugg och sovande så finns inte många minuter till övers. 
 
Men det kommer att bli skillnad snart! Idag hämtade jag nycklarna till lägenheten och kikade på den lite snabbt. Den var något större än vad jag hade förväntat mig, och jag hoppad innerligt att lite möbler kommer tysta ned ekandet och göra det mindre lyhört... Men annars var den jäkligt fräsch! Hoppas bara att utsidan inte kommer se ut som värsta byggnadsplatsen länge till. Grävskopor och stora jordhögar är inte direkt min grej!
 
Angående skolan så kan jag nog inte säga särskilt mycket! Lärarna är jättesnälla och mysiga (iaf vissa lol) och jag har inga problem att "komma in" bland de andra eleverna. Nästan alla har kommit dit själv, utan att känna en enda en. Alla är så snälla och glada hela tiden, längtar verkligen varje dag att komma dit och träffa alla. Känns lite stört, men jag trivs verkligen skitbra!
Det enda som är negativt är att jag måste pendla från Torsby varje dag. 20 mil om dagen är ganska mycket, och de dagar vi går 8-17 (som idag) så har jag bara en timma på mig tills jag måste lägga mig igen! Klockan ringer ju vid halv 5, så det är inget snack om att jag är trött - det är ett faktum! Som tur är så har jag äntligen, efter 3 år av sjukhusbesök och alla möjliga provtagningar, fått diagnosen narkolepsi. Det är också konstaterat att jag har fått det ah svininfluensasprutan och att mitt tillstånd är permanent. Nu vet jag det, nu kan jag börja diskutera läkemedel med läkaren och kanske få något som fungerar.
 
På lördag ska jag flytta alla mina grejer till Karlstad. Eller ah, vissa möbler får jag lämna för jag tvivlar på att allt kommer få plats.. Har bestämt mig för att köpa en platt-TV någon gång framöver, och ska nog också försöka införskaffa mig en ordentlig laptop till ett bra pris. Det sista är väl det klurigaste... Ska få hjälp av en datakunnig vän att finna någon som uppfyller mina krav iaf! Tur det, för jag har inte sån himla bra koll X)
 
Nu ska jag upp om knappt nio timmar, så jag får ta och käka något snabbt och hoppa i duschen innan jag lägger mig. Ska bli så skönt att få sova som en människa till veckan!!!
 
Hihi, ni får en liten sneakpeak på mitt framtida boende! Lär nog se bra ut när allt är klart! :) Puss på er! ♥
 


Kommentarer
Lindilureen

Gud va fräscht! :) Detdär kommer bli superbra! Skönt att höra godiing att du trivs så bra <3

2013-09-03 @ 07:13:03
URL: http://lindilii.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0