Veterinär, pilskhet och cykelturer

Ojoj! Mycket har hänt de senaste dagarna. Igår var jag till veterinären i Sunne med Totte, eftersom han har skurit upp halva bakre trampdynan på något. Det var såpass djupt att det var tvungen att sys... Lättare sagt än gjort, för när veterinären skulle börja pilla så blev Totte sur och morrade så styckt att munkorgen togs fram. Det var självklart ingen höjdare, och jag har aldrig sett någon hund vara så emot att bära munkorg! För att underlätta det hela för honom så fick han lugnande och somnade tillslut. 4 stygn senare så fick han en vaknaspruta och vinglade tillbaka till bilen. Han borde vila och inte gå så mycket på tassen, men det är ju inte så lätt när Alice höglöper. Bra timing där... 
 
Idag har jag varvat hundpassningen av två ständigt gnällande, pipande och pilska hundar med att laga mat, klippa gräset, tvätta och en skön cykeltur med lillbrorsan. Cyklade nästan 6 km, är förvånad att han orkade med den branta uppförsbacken till Lillskogshöjden! Slänger upp en bild i slutet från Runkeeper. Imorgon ska vi ta med oss picknick och cykla till Sörmarkskolan, vilket är 2 mil tur och retur. Ska bli kul att se hur många timmar det tar, eftersom han stannar och vilar varje 100 meter typ XD Kul utflykt iaf!
 
Nu ska jag sätta ner mitt arsle i soffan och bara ta det lugnt för första gången idag. Cheers!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0